Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Nem jogerősen hat év fogházbüntetésre ítélte ma reggel a Gödöllői Járásbíróság Eva Rezešovát, aki négy év után feltételesen szabadulhat. Az ítéletet a Budapest Környéki Törvényszék fővárosi, Thököly úti épületében hirdették ki, mivel az ügyben eljáró bírónő kirendelés alapján tárgyalta az ügyet.
Emlékezetes, hogy a szlovák állampolgárságú milliomosnő tavaly augusztus 21-én, a hajnali órákban négy ember halálát okozta az M3-as autópályán, a 44-es kilométerszelvény közelében. A terhelt személyt ittas vezetésért ítélték el, a közúti veszélyeztetés alól felmentették. A járművezetéstől öt évre eltiltották és 5,7 millió forintos bűnügyi költség megfizetésére kötelezték.
Nem valószínű, hogy az első fokú ítélet jogerőre emelkedik, mivel fellebbezésekre lehet számítani. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd