Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Február 18-án hatályba lépett városunkban az, a helyi képviselőtestület tagjai által február 14-én elfogadott önkormányzati rendelet, ami szabályozza a településképi véleményezési eljárást. A jogszabály új eleme az építéshatósági engedélyezéseket megelőző polgármesteri településképi véleményezés.
Az indoklás szerint ennek az eljárásnak abban rejlik a jelentősége, hogy a főépítész vagy a helyi tervtanács szakmai véleményére alapozott, esetlegesen elutasító polgármesteri településképi vélemény esetén az első fokú építésügyi hatóság nem adhatja meg az építési engedélyt. Hogy mi következik ebből? Az, hogy olyan tervezett épületek, amik számszerűen, paraméterekben ugyan teljesítik az előírásokat, ám a településképi és illeszkedési követelményeknek nem felelnek meg, ha a polgármester vétót emel, nem kaphatnak építési engedélyt.