Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Idén összesen 1 millió 284 ezer magánszemély nyújtott be személyi jövedelemadó (SZJA) bevallást 2011-re vonatkozóan a NAV Közép-magyarországi Regionális Adó Főigazgatóságához. A tavalyi SZJA-bevallások adatai szerint Pest megyében a Budaörsön élőknek a legmagasabb az egy főre jutó összevont jövedelmük, míg a ceglédi kistérség áll a tizenhatos lista végén.
Ami ebben a vonatkozásban a gödöllői kistérség helyzetét illeti, talán a se nem jó, se nem rossz jelző a legjobb kifejezés. Térségünkben 2.204.000 forint jutott átlagosan egy főre az 2011-es összevont jövedelmek alapján. A gödöllői kistérség a 7. a tizenhatos rangsorban, lemaradása fejenként 601 ezer forint a listavezető budaörsiekkel szemben. A listán előttünk állnak még a pilisvörösváriak, a dunakesziek, a szentendreiek, az érdiek és a sokak által követendő példaként emlegetett veresegyháziak. Verjük viszont a váciakat, illetve – többek között – a közeli aszódiakat is.