Felavatták a HÉV-emléktáblát
Emléktábla-avatással egybekötött ünnepségen idézték fel a napra pontosan 100 évvel ezelőtt útjára indított, és a település életében jelentős fejlődést jelentő gödöllői HÉV-vonal múltját a Szabadság téri megálló épületénél.A Chopin Brass Quintett fúvósainak fellépésével kísért rendezvényen Gaálné dr. Merva Mária, a Gödöllői Városi Múzeum igazgatónője és Pintér Zoltán alpolgármester szólt a dermesztő hidegben összegyűlt maroknyi érdeklődő csoporthoz.
A centenárium alkalmából a BKV 100 éves jubileumi járatot indított, amivel a végállomásra szállították az ünnepség résztvevőit. Az eseményhez kapcsolódóan ugyanis időszaki, december végéig felkereshető kiállítás látható a vasútállomáson lévő királyi váróban. A tárlat november 25-én 14 órától, valamint 26-án (szombat) és 27-én (vasárnap) ingyenesen tekinthető meg.
A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd 1911. november 25-én átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Centiken múlt a baleset Ahogy vége lett az ünnepségnek, a szétszéledő és beszélgető emberek egyike igencsak óvatlan volt, és túl közel merészkedett a sínekhez. A Budapest felől érkező menetrend szerinti szerelvény vezetője hatalmas fékezésre kényszerült, miközben hosszas hangjelzéssel figyelmeztette a tilos jelzés ellenére az átjáró szélére merészkedett gyalogost. A vezető ébersége nagy mértékben hozzájárult ahhoz, hogy a megemlékezés perceit ne árnyékolja be baleset.
|
Online kaszinók
Magyarország
Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói
|