Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Fontos tényező az önéletrajz a munkaerő felvételekor 2023-11-30 10:58:16 Ha szeretnénk az álláspályázatra jelentkezőről még többet megtudni, akkor érdemes a kiválasztási folyamat részeként megtekinteni a közösségi média profiljait
Hogyan írjunk eredményes építész önéletrajzot? 2023-09-24 10:36:31 A dokumentum elrendezésének megválasztásánál feltétlenül tartsuk szem előtt, hogy milyen képet, első benyomást szeretnénk kialakítani magunkról
Négy alapvető tipp az álláskereséshez 2023-05-19 10:09:09 Sokan abban a tévhitben élnek, hogy akkor jó egy önéletrajz, ha minden információ bele van írva a jelentkezőről