Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A hidromotorok fordulatszámának szabályozása 2025-03-25 15:34:19 Az optimálisan beállított sebesség nem csupán a hatékonyságot fokozza, hanem jelentős szerepet játszik az eszközök energiafogyasztásának mérséklésében
Webáruházi adatvédelmi csomag online 2022-06-21 09:59:33 A problémák elkerülése miatt fontos, hogy a vonatkozó dokumentumok teljes mértékben megfeleljenek a legaktuálisabb jogi szabályozásnak
Tótól az asztalig terjed a „HappyFish” projekt 2017-03-09 10:55:07 A gödöllői központú Szent István Egyetem szakemberei is részt vesznek a halhús-fogyasztást növelését célzó másfél milliárdos programban
Kommunális adóval terhelnék a gödöllői lakosságot 2015-10-15 10:17:57 A képviselőtestület tagjai megvitatták a szabályozási koncepciót: éves szinten – a lakás alapterületétől függően – 15 és 25 ezer forintot szednének be
Eljött a zsebbenyúlós útépítés időszaka Gödöllőn 2015-03-05 11:24:12 A belterületi utak mintegy 5 százalékát érinti az új szabályozás. A legkisebb érdekeltségi hozzájárulás mértéke 30 százalék
Gödöllőről indul a GMO road show 2012-11-13 09:52:46 Budai Gyula, a VM parlamenti államtitkára nyitja meg a génmódosítás káros hatásait is bemutató országjárást