Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Miért érdemes padlószigetelésben gondolkodni? 2022-06-15 15:11:11 A lakás hőjének megőrzésével minden gödöllői számára is kedvezőbb helyzet alakul ki az energiával történő takarékoskodás, és az alacsonyabb fűtésszámlák révén
Felmérték a romos babati istállókastély állapotát 2021-06-30 10:45:36 A részletes vizsgálathoz az épületek megőrzése érdekében, a MATE által fejlesztett mesterséges intelligencia alapú rendszert használták
Bemutatták a Gödöllői Lokálpatrióta Klub jelöltjeit 2019-06-21 16:51:54 Gémesi György mellett hat, a várost irányító testületben jelenleg is képviselőként ténykedő személy száll harcba mandátumának megőrzéséért
Elképesztő, mi mindenre jó a levendula 2017-07-04 11:27:56 Mádai Andrea természetgyógyász hasznos tanácsai a gyógynövény felhasználásáról a Gödöllői Hírek online olvasóinak