Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Tartalékosan maradtak alul a gödöllői sakkozók 2019-03-11 07:35:07 Két FIDE-mestere nélkül ült asztalhoz az NB II-es csapat az MTK II. ellen. Döntetlen lett a szomszédvárak csatája a megyei bajnokságban
Vácon vitézkedtek a gödöllői sakkbarátok 2019-01-28 10:04:27 A GSBE NB II-es csapata egy ponttal nyert, a második számú formáció pedig döntetlen ért el a Duna-parti városban
Pontosztozkodás a Gödöllő-Hatvan kézilabda rangadón 2018-04-22 17:44:37 Bartos Gábor csapata bánhatja, hogy az első félidőben három góllal is elengedte riválisát. A döntetlennel megmaradt a GKSE aranyesélye