Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Szereti a csendet? Válasszon redőnyt! 2024-05-16 09:59:54 A korszerű külső árnyékolók, a műanyag és alumínium redőnyök beépítésével jelentősen növelheti az épület energiahatékonyságát is
Mire figyeljünk konyhai gépek beépítésénél? 2022-02-15 11:14:19 A közös étkezés olyan különleges rituálé, amit jól szolgálhatnak azok a berendezések, amik segítik a fogások elkészítését
Új helyeken drosztolhatnak 2011-02-02 15:29:41 A főtér át- és beépítésével a korábban a Coop Áruház előtt várakozó taxisok is kiszorultak a díszburkolatról