Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Nyolc újonc tűzoltó vette át a kinevezését július 14-én a Pest Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságon. A kinevezéseket Branyiczky Márk tűzoltó dandártábornok, vármegyei igazgató adta át. A kinevezett Pest vármegyei tűzoltókat az igazgató köszöntötte és egyben gratulált a sikeres vizsgához.
A tiszthelyettesek öthónapos képzést követően a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságon tartott kibocsátó ünnepségen tettek fogadalmat július 11-én.
A frissen végzett tűzoltó őrmesterek közül ketten kerültek a Szabadság út 28. szám alatt található gödöllői hivatásos parancsnokság kötelékébe: egyikük városunkban teljesít szolgálatot, a másik újonc pedig a gödöllői parancsnoksághoz tartozó aszódi őrs munkáját segíti a jövőben. Forrás: Pest Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság