Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Azzal, hogy a gödöllői központú egyetem 2021 februárjától alapítványi fenntartásba került, megnyíltak a több milliárd forintot felemésztő fejlesztési lehetőségek, amik jelentős része a Szent István Campus létesítményeit (aula, szemináriumi épület-együttes, főépület) érinti és érintette.
A beruházás-sorozat első, 2022-2023 között szakaszában energetikai fejlesztések (homlokzat-felújítás, nyílászárók cseréje, hőközpont korszerűsítése) történtek. Ezt követően, az elmúlt évben bekövetkezett az aula belsőépítészeti megújulása, valamint modernizálták a gépészeti és elektromos hálózatot, és kiépítették a napjaink elvárásaihoz igazodó informatikai és audiovizuális rendszert. Azonban nem csak a gödöllői egyetem legnagyobb befogadóképességű épülete újult meg, hanem az aula előtti tér is, ahol élményelemekben gazdagabb szökőkúttal varázsolták újjá a környezetet.
A munkálatok végeztével, július 11-én eljött az átadás pillanata. Az ünnepélyes, kulturális programokkal is kísért eseményen Hankó Balázs felsőoktatásért is felelős kulturális és innovációs miniszterre és Gyuricza Csaba rektorra hárult az a hálás feladat, hogy átadják a korszerűsített létesítményeket.
A beruházások indítása előtt, 2022 novemberében Gyuricza Csaba rektorral beszélgettünk az akkor még tervezett fejlesztésekről, amik jó része az energiahatékonyság javítása érdekében történt meg.