Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Lesodródott az útról, vasúti sínekre hajtott, onnan visszacsapódott az út és a sínek közé zuhant egy személygépkocsi március 25-én, a kora esti órákban Gödöllő és Isaszeg között. Az autóban két ember utazott, mindketten önerejükből elhagyták a gépkocsit. A gödöllői hivatásos tűzoltók áramtalanították és átvizsgálták a járművet, majd biztosították a helyszínt, segítséget nyújtva a baleset miatt veszteglő vonatnak a továbbhaladásban. A sínekre zuhant autóalkatrészek miatt átmenetileg szünetelt a vasúti forgalom – értesültünk Csámpai Attilától, a Pest Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivőjétől. Fotók: Gödöllő HTP