Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Tizenhat újonc tűzoltó vette át a kinevezését február 3-án a Pest Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóságon. A kinevezéseket Branyiczky Márk tűzoltó dandártábornok, a Pest Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság igazgatója adta át.
A tiszthelyettesek öt hónapos képzést követően a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság Katasztrófavédelmi Oktatási Központjában tartott kibocsátó ünnepségen tettek fogadalmat, január 29-én. Az esküt tett tűzoltók a vármegyei igazgatóságokon vették át a kinevezéseiket, majd kerültek ki a leendő parancsnokságukra.
A frissen végzett tűzoltók Pest vármegye különböző településein teljesítenek szolgálatot, akik közül hárman a gödöllői hivatásos parancsnokság munkáját segítik – olvasható a Pest Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság honlapján.