Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Karácsony előtt a Magyar Tudomány Ünnepe 2024 belügyi fejezetének a Belügyminisztérium márványaulájában megtartott záró rendezvényén a tudományszervezői munkáért odaítélt Szabó András-érmeket és okleveleket, valamint az ágazati tudományos pályázatok díjait is átadták.
A Katasztrófavédelmi Tudományos Tanács 2024. évi pályázatán az első helyezett Papp Csanád tűzoltó törzsőrmester, a gödöllői hivatásos tűzoltó-parancsnokság szerparancsnoka lett, aki az Elektromos járművek okozta kihívások tűzoltás és műszaki mentés során című munkájáért vehette át az elismerést Bognár Balázs tűzoltó dandártábornoktól, a Katasztrófavédelmi Tudományos Tanács elnökétől.
A képen a díjazottak: gödöllői tűzoltó (balra) mellett a harmadik helyezett Varró Tekla, Nemzeti Közszolgálati Egyetem Katonai Műszaki Doktori Iskola doktorandusz hallgatója, valamint a második helyen végzett Podholiczki Erik (Balassagyarmat) látható. Forrás: Pest Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság