A gödöllői képviselőtestület tagjai a május 22-én lezajlott tanácskozásukon vitatták meg a település előző évi gazdálkodásáról szóló beszámolót. A várost irányító grémium május 11 igen szavazattal (lokálpatrióta klubos képviselők és Kovács Barnabás – TEVE Egyesület) és 3 tartózkodással (GDL Pelikános képviselők) elfogadta azt a határozati javaslatot, amit Gödöllő 2024. évi zárszámadásával kapcsolatosan a döntés-előkészítők megfogalmaztak.
Május 22-i összejövetelükön a gödöllői városatyák kettő, a helyi önkormányzat által a korábbi években alapított közalapítvány 2024-ben folytatott gazdálkodását bemutató kuratóriumi beszámoló elfogadására is áldoztak időt. Az előterjesztéseket vita és ellenvetés nélkül hagyták jóvá a települést irányító grémium tagjai.
Akárcsak tavaly, idén is májusban érkezett el az a pillanat, amikor a várost irányító grémium tagjai megismerhették a Gödöllő Hivatásos Tűzoltó-parancsnokság egy évvel korábban végzett tűzvédelmi tevékenységéről szóló beszámolót, amit május 22-én Szigeti Róbert tűzoltó alezredes, gödöllői tűzoltóparancsnok és Kristóf Sándor tűzoltó alezredes, a helyi katasztrófavédelmi kirendeltség vezetője terjesztett a városatyák elé.
Tavaly ősszel a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) akkori kutatása szerint sikeresen termesztettek holdpor-szimulánsban mustárnövényt a kutatók, ráadásul ezek a növények magokat is teremtek. A szokatlan körülmények között kikelt magokat laboratóriumi vizsgálat alá vetették, hogy megnézzék, felvesznek-e mérgező nehézfémeket a holdpor-szimulánsból. Az eredményeket a kutatók háromszor is ellenőrizték, mivel nem hittek a szemüknek. A lélegzetelállító vizsgálati eredményekről alábbi cikkünkben nyerhet bepillantást.
Több fejlesztést is bejelentett Lázár János építési és közlekedési miniszter november 7-én Egerben – közölte az MTI. A tárcavezető sajtótájékoztatón beszélt – többek között – az M3-as autópálya megújításáról.
A miniszter kijelentette, hogy az északkelet-magyarországi régió számára egy nagy volumenű útfelújítási programot indítanak: az M3-as autópálya újjáépítését. Lázár János elmondta: az autópályát az elkövetkező években a kormány – a kezelőjével konzorciumban – teljes egészében újjáépítteti. A jelenleg is folyó felújítások elsődleges célja a balesetveszély elhárítása, hiszen az M3-as rendkívül rossz állapotban van. A sztráda 2025. augusztus 31-ig százmilliárd forint értékben újul meg. Az M3-ast a Gödöllő közelében található M31-es csomóponttól Gyöngyös városáig, mintegy 420 milliárd forintból hatsávossá építik, ismertette a szaktárca vezetője, jelezve, hogy a beruházás a következő időszakban kezdődik meg és hosszú ideig tart majd.
Az ígéretesen hangzó információ kapcsán Vécsey László, a gödöllői központú választókerület kormánypárti országgyűlési képviselője kérésünkre így kommentálta a közlekedési szaktárca vezetőjének mondatait. - Lázár miniszter úr bejelentése választókerületünket két pontban is örömteli módon érinti. Az M3 bagi szakasza, a babati térség fokozottan balesetveszélyes része az autópályának, az újjáépítés jelentősen növeli a közlekedésbiztonságot. Az M31 gödöllői csomópontjától induló szélesítés keretében pedig megépülhet az új leállósáv, ami előfeltétele volt az új, hatékony zajvédő falak létesítésének. Ezzel Gödöllőn elsősorban a blahai városrész lakóinak életminősége fog javulni.