Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Folytatva a korábbi években meghonosított hagyományt, a Gödöllői Sport Közalapítvány a 2024/2025-ös tanítási év őszi félévére (5 hónap, szeptember-január) is biztosít havi szinten 40.000 forintos ösztöndíjat az arra érdemesnek tartott fiatal sportolóknak.
A kuratórium döntése értelmében a MATE-Gödöllői EAC kötelékébe tartozók közül Mészáros Eszter, Ferik Csilla, Dénes András és Lévai Csongor sportlövők (alsó sor, balról jobbra), valamint Kriszt Sarolta, Steigerwald Ernő, Tompa Benedek és Szabó Levente atléták (felső sor, balról jobbra) váltak jogosulttá az anyagi támogatásra.
A hírt dr. Kriszt Balázs, az önkormányzat által életre hívott Gödöllői Sport Közalapítvány kuratóriumának elnöke osztotta meg szerkesztőségünkkel, miután november 7-én a Királyi váró épületében lezajlott az ösztöndíjak ünnepélyes átadása.