Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A társszervek között továbbra is folyamatos és gördülékeny az együttműködés, minek célja ezúttal is a közrend és a közbiztonság fenntartása, valamint az utasbiztonság megerősítése.
Nem első alkalommal, de nem is utoljára szervezett közös akciót a bűnesetekkel fertőzött vonalon a Pest Vármegyei Rendőr-főkapitányság. Tucatnyi egyenruhás a július 16-i, kora délutáni eligazítást követően indult a szerelvényekre, és bármi gyanúsat, bűncselekményt vagy szabálysértést észleltek, intézkedtek, akit csak lehetett, igazoltattak.
A késő estig tartó műveletben 43 embert ellenőriztek, szabálysértés elkövetése miatt nyolc helyszíni bírságot szabtak ki – többnyire közterületi alkoholfogyasztás miatt vagy éppen azért, mert nem tudták igazolni magukat –, két embert előállítottak a kapitányságra, ugyanis kiderült, körözték őket.
Visszatérő akciókra és állandó egyen- vagy civil ruhás rendőrökre – a szerelvényeken és a megállókban egyaránt – a jövőben is számíthatnak az utasok. Forrás: police.hu