Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Február utolsó és március első napjaiban Qatar fővárosa, Doha a házigazdája a szenior úszók világbajnokságának. A World Aquatics által szervezett Masters viadalon rajtkőre állt Szabó Árpád is, aki a Budapesti Honvéd színeiben versenyzett, de egyidejűleg tagja a gödöllői MATE-GEAC-MSA OB 2-es férfi vízilabda-csapatának.
Az egykoron a Gödöllői Röplabda Club elnökségi tagjaként tevékenykedett sportember február 27-én a 45-49 éves korosztály 100 méteres mellúszó számában (30 induló) 1:09.24 perces időeredménnyel bronzérmet szerzett, 1,15 másodperccel elmaradva a győztes francia Stephan Perrot idejétől. Szabó Árpád egy nappal később az 50 méteres mellúszásban is megmérette magát, itt 30.66 másodperces idővel a 6. helyen végzett (36 induló).
Március első napján Szabó Árpád több váltó tagjaként is medencébe ugrott: a 4x50 méteres férfi vegyesváltóval a 2. helyen végzett (1:58.46 perc), a 4x50 méteres mix vegyesváltóval a 7. helyen (2:03.51 perc) ért célba, míg a 4x50 méteres gyorsváltóval a 13. helyen zárta a szenior világbajnokságot (1:49.18 perc).