Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Február 18-án Szegeden rendezték meg az Első beton elnevetésű nemzetközi judo versenyt. A több súlycsoportban – szerb, szlovák és erdélyi versenyzők részvételével – lezajlott viadalon a Gödöllői Judo Klub tehetséges fiataljai is tatamira léptek. Futó Gábor és Szádvári Zoltán tanítványai elsősorban a Diák A és B korosztályban jeleskedtek. Nézzük, hogyan!
Diák A (12 évesek) 2. hely: Bondár Ágoston (41 kg) 3. hely: Kárpáti Boglárka (+56 kg), Hevesi Csoma (55 kg) és Szucsák Ferenc (55 kg) A Diák A korcsoportos gödöllői judokák serdülő korosztályban (13-14 évesek) is kipróbálhatták tudásukat: küzdelmes mérkőzéseket vívtak, nem vallottak szégyent, de van még hová fejlődniük. Diák B (11 évesek) 1. hely: Theil-Czeglédi Vendel (50 kg) 3. hely: Zechmeiszter Oszkár (29 kg), Domokos Csörge Máté (29 kg)