Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Néhány óra leforgása alatt két, Mogyoródon történt közlekedési balesetnél is akadt teendőjük a gödöllői tűzoltóknak január 20-án – tudtuk meg Csámpai Attilától, a Pest Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivőjétől.
A délelőtti órákban személygépkocsik ütköztek össze a Hungaroring versenypálya közelében. Az összetört autók forgalmi akadályt okoztak. A gödöllői hivatásos tűzoltók áramtalanították és átvizsgálták a járműveket, majd megszüntették a forgalmi akadályt.
Az úttesten megcsúszott, majd az oldalára borult egy kisbusz a délutáni órákban a Gödöllői úton. A gépkocsiban hárman utaztak, mindannyian önerejükből elhagyták a kisbuszt. A gödöllői hivatásos tűzoltók áramtalanították és átvizsgálták a járművet, majd biztosították a helyszínt. Fotók: Gödöllő HTP