Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Január 8-án, a reggeli órákban észlelte a személyzet, hogy a nyitvatartási időn kívül hívatlan vendég járt a gödöllői Erzsébet királyné Szálloda éttermében. Értesülésünk szerint a belső udvar felől érkezett nem kívánt látogató több mint egy órán keresztül tartózkodott az épületrészben, miközben evett, ivott, sőt, rágyújtott, majd elsősorban értékes italokat tartalmazó pakkal és egy mobiltelefonnal távozott.
Mindez az étteremben felszerelt kamerák felvétele alapján derült ki, de állítólag a főtéren elhelyezett térfigyelő kamerák is rögzítették az elkövetőt, pontosabban annak útvonalát. Tudomásunk szerint nem ez volt az első eset, hogy ilyen jellegű illegális behatolással okoztak több százezer forintos anyagi kárt az étterem üzemeltetőjének.
Megkeresésünkre a Pest Vármegyei Rendőr-főkapitányság Kommunikációs Osztályának vezető helyettese arról tájékozatott, hogy a Gödöllői Rendőrkapitányság Bűnügyi Osztályán – a helyszíni szemle lefolytatása mellett – lopás bűntettének gyanúja miatt rendeltek el nyomozást.