Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Január 6-án, a délutáni órákban két közlekedési balesethez is riasztották a gödöllői tűzoltókat, akiknek a helyszínekre érkezéskor alaposan összetört autókkal kellett szembesülniük – tudtuk meg Csámpai Attilától, a Pest Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivőjétől.
Lesodródott az útról és fának ütközött egy személygépkocsi Gödöllő közelében. A Valkó felé vezető úton haladt gépkocsiban egyedül a sofőr utazott, aki a roncsba szorult, az összetört autó forgalmi akadályt okozott. A gödöllői hivatásos tűzoltók feszítővágó segítségével a beszorult embert a roncsból kiszabadították, majd áramtalanították és átvizsgálták a járművet. A műszaki mentés ideje alatt az érintett útszakaszt lezárták.
Árokba hajtott és felborult egy személyautó a 3-as főút 24-es kilométerénél, a Kerepes és Gödöllő közötti –úgynevezett – Patkó-szakaszon. A gépkocsiban egyedül a sofőr utazott, aki önerejéből elhagyta az autót. A gödöllői hivatásos tűzoltók áramtalanították és átvizsgálták a járművet, majd biztosították a helyszínt. Fotók: Gödöllő HTP