Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Folytatva a korábbi években meghonosított hagyományt, a Gödöllői Sport Közalapítvány a 2023/2024-es tanítási év őszi félévére (5 hónap, szeptember-január) is biztosít havi szinten 40.000 forintos ösztöndíjat az arra érdemesnek tartott fiatal sportolóknak.
A kuratórium döntése értelmében ezúttal Kriszt Sarolta, Sulyán Alexa és Dobránszky Laura atléták (MATE-Gödöllői EAC), valamint Lovász Dorina sportlövő (MATE-Gödöllői EAC) váltak jogosulttá az anyagi támogatásra.
A hírt dr. Kriszt Balázs, az önkormányzat által életre hívott Gödöllői Sport Közalapítvány kuratóriumának elnöke osztotta meg szerkesztőségünkkel, aki elmondta: különösen örömteli számára, hogy ebben a félévben 14 pályázat érkezett be az ösztöndíjra. - Mint MATE-GEAC ügyvezető elnök, annak külön örülök, hogy mind a négy támogatott személy az egyetemi klub sportolója – fogalmazott Kriszt Balázs.