Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A várost irányító képviselőtestület június 15-i határozata arról szólt, hogy kis híján két és fél évtizedes működés után az idei esztendő utolsó napjával megszűnik a Gödöllői Piac Kft., amely a VÜSZI Nonprofit Közhasznú Kft-be olvad be. Ezzel egyidejűleg az 1999. augusztus 1-jével életre hívott Piac Kft. vagyona a VÜSZI NKft-re, mint jogutódra száll át.
Azonban november 16-ára a jogot ismerők kiderítették, hogy ez ebben a formában nem történhet meg, mivel nonprofit gazdasági társaság csak nonprofit gazdasági társasággal egyesülhet, így az önkormányzat januártól érvénybe lépő megbízási szerződést köt a VÜSZI NKft-vel a gödöllői piac üzemeltetésével kapcsolatos tevékenység elvégzésére. Teszi ezt úgy, hogy a feladat maradéktalan ellátása érdekében a piac-cég valamennyi munkavállalóját – beleértve Fekete Zoltán ügyvezető igazgatót, akinek munkaviszonya az idei év utolsó napjával a Piac Kft-nél megszűnik – folyamatosan tovább foglalkoztatja. A megszűnésre ítélt Piac Kft. azonban nem maradhat vezető nélkül, ezért a települést irányító grémium – havi, bruttó 100.000 forintos munkabér megállapításával – 2024 első napjától a Kalória NKft. igazgatóját, Hatolkai Mátét nevezte ki.