Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Ezen a héten 35 órás szakmai gyakorlatukat töltik a Gödöllői Rendőrkapitányságon a Váci Szakképzési Centrumhoz tartozó gödöllői Madách Imre Technikum és Szakképző Iskola rendészeti és közszolgálatos szakot végző diákjai töltik. A leendő „utódoknak” minden szakterület (közlekedésrendészet, bűnügy, közrendvédelem) életébe lesz lehetőségük beleszagolni az egy hét alatt. A július 11-i hőségben bűnmegelőzési feladatuk volt a végzősöknek: a város forgalmas helyein (Patak tér, Szent János utca, bevásárlóközpont) cirkálva azt ellenőrizték, nem felejtett-e parkoló autójában valaki kisgyereket, állatot, vagy egyéb, a forróság miatt veszélyessé váló tárgyat, eszközt. Szerencsére, nem találtak felelőtlen kocsitulajt – olvasható a Pest Vármegyei Rendőr-főkapitányság közösségi oldalán.
A napjainkban tartó és a nyári hónapokban várhatón még többször is visszatérő kánikula kedvezőtlen következményeivel kapcsolatosan a police.hu oldalon található egy videó, amin Rákóczi Feri nem hétköznapi módon mutatja meg, hogyan forrósodik fel egy napon hagyott gépkocsi.