Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A kihirdetését követő napon változott a helyi önkormányzat által 26 éve alapított Gödöllő Városért díjban részesíthetőkre vonatkozó rendeleti kitétel. Eddig úgy volt, hogy az elismerésben évente legfeljebb két személy és egy közösség részesíthető. A gödöllői városatyák április 13-i döntése alapján a jövőben ez úgy módosul, hogy a munkájukkal közmegbecsülést kiérdemelt, példás, magas színvonalú tevékenységükkel a város fejlődéséhez, jó híre növeléséhez hozzájáruló magánszemélyek – amennyiben nincs a kritériumoknak megfelelő tartott jelölés közösségre – akár hárman is megkaphatják a kitüntetést.
A település második legrangosabb kitüntetéséhez díszoklevél, Világfa-kisplasztika, valamint pénzjutalom jár. A magányszemélyek 200-200 ezer forintnak örülhetnek, a közösség pedig 400 ezer forinthoz jut. Az arra méltónak ítéltek több mint két évtizeden át március 15-én kaphatták meg a díjat, amit az utóbbi években – köszönhetően a koronavírus-járvány miatti korábbi korlátozásoknak is – augusztus 20-án adnak át.
Az idei díjazottakról előreláthatólag a gödöllői képviselőtestület június 15-én, csütörtökön esedékes ülésének nem nyilvános részében születik döntés. A városatyák a munkaterv alapján ekkor határoznak a Gödöllő Díszpolgára és a Gödöllői Vállalkozója kitüntető címekre javasolt személyekről is.