Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
NB I. Liga, 22. forduló: Jászberény Volleyball Team – Gödöllői RC 0-3 (-19, -22, -17)
Az NB I. Liga tabellájának sereghajtója ellen zárta a bajnoki idényt a gödöllői csapat. Az már hetek óta biztos volt, hogy a Szalay Attila vezetőedző és Wirnhardt Bence másodedző által felkészített együttes az 5. helyen végez ebben a pontvadászatban, miként az is, hogy a házigazdák – az NB II. első helyezettje ellen – osztályozóra kényszerülnek NB I. Ligás tagságuk megtartása érdekében.
Az előzmények ismeretében furcsa lett volna, ha nem érvényesül a papírforma, és a gödöllői hatos vereséggel kényszerül búcsúzni a bajnoki évadtól. A „csoda” nem történt meg, azonban feltétlenül említést érdemel, hogy az egykori gödöllői tréner, Deme Gábor szakmai irányításával készülő házigazda formáció főként a játszmák elején egyenrangú ellenfele volt a napjainkban nagyobb játékerőt képviselő gödöllői hatosnak.
A Gödöllői RC csapata 40 ponttal, 47-34-es szett- és 1.777-1.659-es pontaránnyal az 5. helyen végzett az NB I. Liga 2022/2023-as bajnoki idényében. A mérkőzés statisztikája ide kattintva böngészhető.