Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Április 21-én, pénteken 6 órától április 22-én, szombaton 6 óráig huszonnégy órás sebességellenőrzést – úgynevezett, Speedmarathont – hajt végre az Európai Közlekedésrendészeti Szervek Hálózata (ROADPOL). Hazánkban minden megyében több helyszínen is megkísérlik kiszűrni a gyorshajtókat.
Az előzetes lakossági javaslatokat, a helyi adottságokat, valamint a közlekedésrendészeti elemző munka eredményeit is figyelembe véve, a rendőrég illetékesei kijelölték azokat a helyszíneket, ahol a traffipaxokat munkába állítják. Pest megyében 79 ilyen pont van, ebből Gödöllőn három. Hogy hol? Itt: • Isaszegi út 83. • Rét utca 69. • Szabadság út 133.
Az áprilisi Speedmarathonnal kapcsolatos felhívásunkra a Gödöllői Hírek közösségi oldalán több helyszínjavaslat is érkezett. Érdemes összevetni, hogy az ajánlott helyszínek milyen átfedésben vannak a rendőrség által kijelöltekkel: