Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Április 14-én, a délutáni órákban halálos vonatgázolás történt Gödöllő és Isaszeg között, az Állami-telepek vasúti megállóhely közelében. A Keleti-pályaudvarról 14:35 órakor Gödöllőre induló szerelvény volt részese a tragikus balesetnek – közölte a katasztrófavédelem, amely arról is tájékoztatást adott, hogy a MÁV mentesítő járatot indított az utasokért.
A végzetes baleset helyszínelése során – amint azt Szabóné Berki Bianka, a Pest Vármegyei Rendőr-főkapitányság szóvivője a 24.hu érdeklődésére elmondta – kiderült, hogy az elütött személy egy ötven év körüli férfi volt, aki a helyszínen életét vesztette. Miután a rendőrség általános közigazgatási eljárás keretében vizsgálja az eset körülményeit, kizárható, hogy idegenkezűség okozta a férfi tragikus halálát.