Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Gyalogost gázolt a képen látható személyautó január 29-én, az éjszakai órákban az M3-as autópálya 17-es kilométerénél, Mogyoród közelében – tájékoztatta hírportálunkat Csámpai Attila. A Pest Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője hozzá tette: a gépkocsi az autópálya belső sávjában állt meg, forgalmi akadályt okozott. A gödöllői hivatásos tűzoltók átvizsgálták a járművet, majd biztosították a helyszínt. A műszaki mentés ideje alatt az autópálya érintett szakaszát lezárták.
A tragikus kimenetelű balesetről a police.hu oldalon az olvasható, hogy egyelőre ismeretlen okból tartózkodott az autópályán egy 29 éves gyalogos, akit egy személyautó ütött el. A balesetben a férfi olyan súlyosan megsérült, hogy a helyszínen meghalt. A rendőrök a helyszínelés idejére az autópálya Budapest felé vezető oldalának külső és belső sávját lezárták, a forgalom a leállósávon haladhat. A körülményeket a Dunakeszi Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztálya vizsgálja. Fotó: Gödöllő HTP