Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Sávokat elválasztó betonelemeknek ütközött egy kamion január 17-én, a kora reggeli órákban az M3-as autópálya 31-es kilométerénél, Gödöllő közelében. Az ütközés következtében a teherautó a betonkorláton fennakadt és az úttesten keresztbe fordult. A gödöllői hivatásos tűzoltók átvizsgálták a járművet, majd biztosították a helyszínt. A kamiont tűzoltódaru és egy kamionmentő cég darujával a betonkorlátról leemelték, az úttestre visszahelyezték, ezzel megszüntették a forgalmi akadályt. A műszaki mentés ideje alatt az autópálya érintett szakaszát lezárták, így jelentős torlódás alakult ki – tudatta hírportálunkkal Csámpai Attila, a Pest Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője.
Az órákig tartó dugót okozó balesettel kapcsolatosan a police.hu oldalon megjelent hír szerint személyi sérülés nem történt. Fotó: Gödöllő HTP és KMSZ