Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Repül az idő! Tizenegy és fél év telt el azóta, hogy a gödöllői önkormányzat 2011 júliusától – közterület-használati díjfizetés ellenében – kiszervezte a városi közterületeken található és a későbbiek során létesített reklám- és hirdetőfelületek hasznosítását a váci székhelyű SERVITUM Reklám Kft-nek.
A felek közötti szerződés az idei év végéig szólt, ezért lépni kellett annak meghosszabbítása érdekében. Ez december 15-én megtörtént: a szolgáltató újabb nyolc évig (legalább két választási cikluson keresztül), azaz, 2030. december 31-ig végezheti ez irányú tevékenységét Gödöllőn.
A felületek használatáért fizetendő közterület-használati díj mértéke tizenegy és fél éve havi, nettó 1.430 forint/négyzetméter volt, jövő januártól pedig nettó 1.800 forint/négyzetméter lesz havonta, ami alig 26 százalékos emelkedés több mint tíz év alatt (éves átlagban 2,26%).