Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
December 18-án a városunkat kelet-nyugati irányban átszelő Szabadság úton helyeztek üzembe sebességmérőt a rendőrök, akik 8 órán keresztül ellenőrizték az arra haladók tempóját. A műszer közel 150 jogsértést rögzített: közülük a legkirívóbb az a három fekete autó volt, aminek sofőrje a megengedett 50 kilométer/órás sebesség több mint duplájával hajtott.
A képzeletbeli dobogó harmadik fokára az a járművezető állhatna, aki kora délután 126 kilométer/óra sebességgel haladt, amiért 200 ezer forintos közigazgatási bírsággal számolhat. Az első helyezésért megosztva hasított két autós, a negatív rekordot 130 kilométer/órás sebességgel sikerült beállítaniuk. Mindketten 300 ezer forintos közigazgatási bírsággal szembesülhetnek.
A Pest Megyei Rendőr-főkapitányság a jövőben is rendszeresen végez sebességmérést a megye közútjain. Ennek egyetlen célja továbbra is a közlekedésbiztonság megerősítése, a közlekedési balesetek megelőzése, a jogsértők kiszűrése. Forrás: police.hu