Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Személygépkocsik ütköztek össze november 28-án, a délutáni órákban Valkó és Vácszentlászló között. A két autóban összesen hat ember utazott, mindannyian önerejükből elhagyták a gépkocsikat. Az összetört személyautók forgalmi akadályt okoztak. A gödöllői hivatásos tűzoltók áramtalanították és átvizsgálták a járműveket, majd biztosították a helyszínt. A műszaki mentés ideje alatt az érintett útszakaszt lezárták – közölte hírportálunkkal Csámpai Attila.
A Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője hozzátette: november utolsó hétfőjén, az esti órákban Őrbottyán közelébe riasztották a gödöllői tűzoltókat, ahol két személygépkocsi ütközését követően kellett elvégezniük a szükséges feladatokat és biztosítani a baleset helyszínét. Fotók: PMKI Gödöllő HTP