Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Lesodródott az útról, szalagkorlátnak ütközött, majd a füves területre zuhant egy gépkocsi október 2-án, a délelőtti órákban az M3-as autópálya 14-es kilométerénél, Mogyoród közelében. A gépkocsiban egyedül a sofőr utazott. A helyszínre a gödöllői hivatásos tűzoltókat riasztották, akik áramtalanították és átvizsgálták a járművet, majd biztosították a helyszínt – tudatta hírportálunkkal Csámpai Attila, a Pest megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: PMKI Gödöllő HTP