Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A hónap első hétvégéjén az ország 70 helyén – szeptember 3-án, Gödöllőn is – rendezett a Demokratikus Koalíció (DK) „szeptemberiális” elnevezésű eseményt. A néhány órás, a szervezők elmondása szerint mintegy 2-300 fő jelenlétévben lezajlott gödöllői program valójában családi délután volt a Művészetek Háza épülete melletti, kastély felé eső területen, ahol ugrálóvár, gyermekműsorok, vattacukor és popcorn várta a gyermekeket, míg a felnőttek felkereshették a rezsisátort és találkozhattak a képen balra, háttal látható Gy. Németh Erzsébettel, az ellenzéki párt országgyűlési képviselőjével is.
A rendezvény kapcsán megragadtuk a lehetőséget, és választ kértünk arra, hogyan készül a 2024 tavaszán esedékes önkormányzati választásra helyben a Demokratikus Koalíció. Felvetésünkre Végvári Tamás, a Pest megyei 6-os számú választókerület DK-s elnöke egyelőre csak annyit mondott: vannak stratégiai elképzeléseik, de még korainak tartják, hogy nyilvánosság előtt beszéljenek róla. Fotó: DK Pest megye 6. vk.