Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Létezik egy egyszerű, pár ezer forintért beszerezhető (akár kölcsönkérhető) kis eszköz, ami nagyon sokat segíthet egy háztartásban, hogy takarékoskodni tudjunk az árammal! Segítségével megtudhatjuk, hogy melyik a legtakarékosabb program a mosógépen vagy mosogatógépen, valamint azt is, hogy milyen sokat spórolhatunk egy-egy apró szokásunk megváltoztatásával, vagy mi az a berendezés, ami esetleg rosszul működik, és ezért többet fogyaszt, mint kéne. Az elektromos fogyasztásmérő névre hallgató eszköz működését és gyakorlati alkalmazását Mihály Edina, a gödöllői székhelyű GreenDependent Intézet munkatársa mutatja be az alábbi kisfilmben: