Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Július 15-én, néhány órán belül egy tűzeset és a közlekedési baleset adott munkát a gödöllői tűzoltóknak – tudtuk meg Csámpai Attilától, a Pest megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivőjétől.
• Kigyulladt egy húsz négyzetméteres melléképület a délutáni órákban Gödöllőn, a Búzavirág utcában. A tűzoltók kiérkezésekor a melléképület teljes egészében égett, a tűz a családi házat veszélyeztette. A lángokat a gödöllői hivatásos tűzoltók eloltották, megakadályozták a tűz továbbterjedését, majd átvizsgálták a kiégett melléképületet.
• Teherautó és egy személygépkocsi ütközött össze a kora esti órákban az M3-as autópálya 29-es kilométerénél, Gödöllő közelében. Az ütközés következtében az autó oldalára borult, egy ember a roncsba szorult, az összetört autók forgalmi akadályt okoztak. A gödöllői hivatásos tűzoltók a beszorult embert a roncsból kiszabadították, áramtalanították és átvizsgálták a járműveket, majd megszüntették a forgalmi akadályt. Fotók: PMKI Gödöllő HTP