Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Nem mindennapi „kalandba” fogott június 18-án Kocsi Tamás, a gödöllői önkormányzat képviselője (Szövetség Gödöllőért). Amint arról a városatya közösségi oldalán beszámolt, a gyümölcsszezon beköszöntével több lakossági segítségkérés érkezett hozzá – mint a terület képviselőjéhez – a Panoráma utca környezetéből, miszerint: fennáll a veszélye, hogy a kertekbe tévedő erdei vadak kárt tehetnek a termésben és akár más, élő vagy épített értékben is.
Kocsi Tamás utánajárt, hogyan működik Gödöllőn a vadászható vad kártétele elleni védekezés. Felkereste Molnár Balázst, aki a vadak megfigyelését, befogását, riasztását és az állomány gyérítését már négy éve végzi a településen, hogy egy éjszakai felderítő útjára csatlakozzon hozzá. Hogy mi történt az ominózus, sötétedés utáni túrán, az alábbi bejegyzésből kiderül.