Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
720 millió forintos összegű támogatással valósult meg az a beruházás, amivel csökkenteni lehetett a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) szarvasi, ceglédi és gödöllői kutatóépületeinek energiafelhasználását – olvasható a BMSK Sport Nonprofit Kft. hírportálunkhoz eljuttatott közleményében.
A MATE Mezőgazdasági Gépesítési Intézetének Tessedik Sámuel utcában található gödöllői kutatóépületében (képen) 304,8 millió forintos dotáció szolgálta a homlokzatszigetelést, a nyílászárók cseréjét, a lapostető szigetelését és a fűtési rendszer korszerűsítését.
A beruházás-sorozat április 20-i, szarvasi átadóján dr. Gyuricza Csaba, a MATE rektora kiemelte, az energiahatékonyság növelésével és a megújuló energiaforrások hasznosításával csökkent az üvegházgázok kibocsátása és a fosszilis energiahordozóktól való függőség is, az Európai Uniós irányelveknek megfelelően. - A fenntarthatóság régóta kiemelten fontos szempont az egyetem életében, így a kapcsolódó tudományos és szakmai ismeretek átadására több képzésen is kiemelt hangsúlyt fektetünk, a gyakorlati tapasztalatok megosztására pedig Körforgásos Gazdaságelemző és Tudásközpontot is alapítottunk– tette hozzá az intézmény vezetője.