Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A sokáig szünetelő Diákolimpiai versenyek közül idén először az Atlétikai Ügyességi és Váltófutó Csapatbajnokságot rendezték meg. A megmérettetésen városunkat az Erkel Ferenc Általános Iskola III-IV. korcsoportos (felső tagozat) diákjai képviselték. Nem is akárhogyan!
A megyei döntőn aranyérmes lett a gödöllői fiú magasugró- és a lány távolugró-csapat. A lány magasugrók a második helyen végeztek, míg a fiú távolugró-csapat 4. helyezést ért el. Megyebajnok lett a 10x200 méteres, 5 lány és 5 fiú alkotta Erkeles vegyes váltó is. Időeredményük alapján bekerültek az országos döntő legjobb 16 csapata közé. Az október 12-én és 13-án, Kecskeméten lezajlott versenyen – korábbi eredményükön sokat javítva – 4:47,10 perces idővel az előkelő 7. helyet szerezték meg Gadanecz György képen látható tanítványai.