Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Október 14-én Veszprémben játszotta le a 2021/2022-es bajnoki- és kupaidény első tétmérkőzését a Gödöllői RC NB I. Liga bajnoki címvédő együttese. Szalay Attila csapata az NB II-es házigazdák ellen igazolta a papírformát, és bejutott a Magyar Kupa nyolcaddöntőjébe (legjobb 16 formáció), ahol az Extraligában érdekelt ötszörös magyar bajnok, kétszeres kupagyőztes, idén döntős Békéscsabai RSE együttese lesz a rivális, immár oda- visszavágó alapon. A párharc összecsapásait december 4-ig kell megrendezni.
Magyar Kupa legjobb 16 közé jutásért: Veszprém Volley – Gödöllői RC 0-3 (-9, -20, -12) Továbbjutott a Gödöllői RC csapata.