Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A belügyminisztérium és a honvédelmi minisztérium Budapesten 1920-ban közösen szervezett rendőr-kutyaidomító tanfolyamot. A hadikutyatelep az antantellenőrzés miatt változtatott nevet és telephelyet, így jött létre 1920 őszén a csendőr-kutyaképzés gödöllői bázisa.
Hogy hol és milyen körülmények között, erről szól a témakörben szeptember 18-án, Szeghalmon előadást tartott Szlávik Jánosné helytörténész – Ernyes Mihály tanulmányai és egyéb források felhasználásával készült – írása, ami az alábbi képre kattintva olvasható.