Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Sávokat elválasztó betonelemeknek ütközött egy személygépkocsi szeptember 22-én, az éjszakai órákban az M3-as autópálya 34-es kilométerénél, Gödöllő közelében. A gépkocsiban egy ember utazott, ő kiesett az autóból – tájékoztatta hírportálunkat Csámpai Attila.
A Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője hozzátette: az aszódi hivatásos tűzoltók további személyt keresve, átkutatták az érintett pályaszakaszt, a keresést a Pest Megyei Kutató-Mentő Szolgálat szakemberei keresőkutyákkal is segítették. Az egységek a kereséssel párhuzamban átvizsgálták és áramtalanították a járművet. A műszaki mentés ideje alatt az érintett útszakaszt lezárták. Több embert nem találtak az igencsak elképesztő látványt nyújtott helyszínen. Fotó: PMKI Aszód Őrs