Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Mit sem sejtve hajtott a július 18-i felhőszakadás idején Gödöllőn egy autós, amikor megtörtént a komoly károkat okozó baj: egy, feltehetőleg a nagy mennyiségű víz által kimozgatott csatornafedél felcsapódott, aminek következtében az autó kereke beeshetett az aknába, ezáltal – a vezess.hu leírása szerint – kinyíltak a légzsákok és megsérült a motor is. A sajnálatos esemény felkerült a Budapesti Autósok Közösségének YouTube-csatornájára, íme: