Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Újabb világraszóló sikerrel hívta fel magára a figyelmet Mészáros Eszter, a Gödöllői EAC olimpiai kvótás sportlövője. Szucsák László tanítványa a tokiói ötkarikás játékok előtti utolsó világkupa versenyen 250,6 körös eredménnyel szerzett aranyérmet a női légpuskások 10 méteres számában! Eszter a 7. legjobbként jutott be a döntőbe az eszéki viadalon, ahol imponáló teljesítménnyel utasította maga mögé szlovén, két olasz, iráni, román, orosz, osztrák riválisát. Forrás: ISSF