Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A közép- és felsőfokú agrárképzés gyakorlati és elméleti tudásának javítása érdekében lépett szakmai partnerségre a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem, valamint az öt agrárszakképzési centrum. A kooperáció értelmében a felek közösen vállalják a mezőgazdaság és az élelmiszeripar szakemberutánpótlásának biztosítását, továbbá az együttműködés kitér az okleveles technikusképzés tantervi kereteire és az oktatott ismeretanyagok felsőoktatási tanulmányokba történő beszámításának rendszerére.
Június 24-én a Gödöllői Királyi Kastély Barokk termében ünnepélyes keretek között írták alá a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetem (MATE) és az öt agrárszakképzési centrum közötti együttműködést. Az eseményen jelen volt dr. Csányi Sándor, a Magyar Agrár- és Élettudományi Egyetemért Alapítvány Kuratóriumának elnöke és dr. Nagy István agrárminiszter is. Az együttműködés értelmében a felek a közép- és felsőfokú agrárképzést jelentősen javítják a tanulók és hallgatók elméleti és gyakorlati tudásának fejlesztése érdekében.
A július 1-től létrejövő Közép-magyarországi Agrárszakképzési Centrum, az Északi Agrárszakképzési Centrum, az Alföldi Agrárszakképzési Centrum, a Déli Agrárszakképzési Centrum, valamint a Kisalföldi Agrárszakképzési Centrum az ország különböző területeit lefedve segítik majd a pályaorientációs és tehetséggondozási tevékenységet. Forrás: MATE Médiaközpont