Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Vezetés közben lett rosszul egy ember, aki autójával letért az úttestről, és egy meredek domboldalon állt meg június 16-án, a délelőtti órákban Gödöllőn, a Kapucinusok terén. A sofőr a gépkocsit önerejéből hagyta el, de a kiszállás után lezuhant a rézsűn. A gödöllői hivatásos tűzoltók rögzítették a gépkocsit, a mentők segítségével felhozták a sérültet, majd visszavontatták az úttestre a járművet – tudatta hírportálunkkal Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: PMKI Gödöllő HTP