Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Oldalára borult egy személygépkocsi május 23-án, a délutáni órákban az M3-as autópálya 20-as kilométerénél, Mogyoród közelében. A gépkocsiban egyedül a sofőr utazott, aki a roncsba szorult. A felborult autó forgalmi akadályt okozott. A gödöllői hivatásos tűzoltók feszítővágó segítségével a beszorult embert a roncsból kiszabadították, átadták a mentőknek, majd áramtalanították és átvizsgálták a járművet. A műszaki mentés ideje alatt torlódás alakult ki az érintett pályaszakaszon – tudatta hírportálunkkal Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: PMKI Gödöllő HTP