Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Két személygépkocsi ütközött össze május 14-én, a délutáni órákban Gödöllőn, a Grassalkovich Antal utca és a Testvérvárosok útja kereszteződésében. Az ütközés következtében egy villanyoszlop is eltört, csak a vezetékek tartották. A gödöllői hivatásos tűzoltók áramtalanították és átvizsgálták a járműveket, majd biztosították a helyszínt. Az eltört villanyoszlop cseréjéről a szolgáltató gondoskodott – tudatta hírportálunkkal Csámpai Attila, a Pest Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: PMKI Gödöllő HTP